شاید جالب باشد بدانید در سالها یاخیر،
در نگاهی کلی، آدمی فردی ریتم پذیر، سرزنده، کنشگر، حساس و پذیرای مسئولیت است. انسانی که می تواند محرکهای بدنی و روانی را دریافت کند و با نرمش تمام به آن واکنش نشان دهد. کسی که به آسانی با بازداریهای سنتی خو نمیگیرد بلکه سعی میکند خود را بیان کند و خلاق باقی بماند.
واقع گرایی عقلانی زمانهی ما، بیش از همیشه به انسانی نیاز دارد که با توانایی اش در بیان شخصی، در برابر روزمرگی ها رنگ تازهای بیافریند و پدیده ی تازه ای را خلق کند. پرورش چنین انسانی در بستر آموزش صحیح موسیقی امکان پذیر است. چنین انسانی در معنای حقیقی برازنده ی واژه ی هنرمند” خواهد بود. اگر از این دریچه به آموزش موسیقی بنگریم بار دیگر به جایگاه ” ریتم و حرکت و بازی های حرکتی” پی خواهیم برد.
بدن ما ساختاریست که بی وقفه خواستار حرکت است. اگر کودکان نتوانند بدنهایشان را به شکلهای مناسب به حرکت درآورند، آنگاه به سرکشی و بازی های پر سر و صدا روی میآورند. چنانچه کودکی را در بکرترین لحظاتش با خود رها کنیم و بازیهایش را از دور بنگریم بیدرنگ به تواناییهای او در بیان گری پی میبریم: کودکان به شکل طبیعی صحبت کردنشان را با آواز درمیآمیزند و کلمات را در بازیهایشان تقلید میکنند و با قافیهها کلنجار میروند وعبارات موزون میسازند… .
با استفادهی مناسب از این ویژگیهای ذاتیست که پرورش انسان ریتم پذیر میسر خواهد بود. در
از آنچه رفت، نیک پیداست که به کارگیری بدن کوبه و بازیهای حرکتی، جز لاینفک
یادداشتی بر اساس مقاله ی انسان ریتم پذیرو آموزش او” از دروتی گونتر(کتاب رهیافت ارف شولورک).
بهترین ساز برای شروع موسیقی به کودکان چیست؟
موسیقی ,آموزش ,ریتم ,انسانی ,بیان ,ی ,آموزش موسیقی ,صحیح موسیقی ,آموزش صحیح ,را در ,کند و